tisdag 1 maj 2018

Rapport April

Det är alltid skönt med en ledig dag under arbetsveckan och jag ser verkligen fram emot när jag är ledig varje dag. Ute på stan springer massa löst folk runt med plakat och tror att det gör någon skillnad. Det kan de väl få göra om de vill om det inte vore så att de håller till på gatan utanför min lägenhet. Snart är det dags för tal något hundratal meter bort och jag är ganska säker på att jag inte vill höra på det så jag får gå och träna i stället.

April var en bra månad på de flesta sätt och framför allt ekonomin rullar på riktigt bra.





Inkomster: 37 682 kr

Jag fick extra hög lön denna månaden eftersom semesterersättningen för vårens ledighet betalades ut. Sedan fick jag också löneförhöjning under månaden som egentligen började gälla vid årets början så där blev det några kronor extra retroaktivt.

Utgifter: 10 098 kr

Utgifterna fortsätter att stabilt ligga runt 10 000 kr även denna månaden.

Extra Inkomster: 525 kr

De extra inkomsterna ökade lite sedan förra månaden men fortfarande går det långsamt. Det är inga stora summor som kommer in men varje krona räknas.

Utdelningar: 14 573 kr

April blev ännu en månad med bra utdelningar och jag fick totalt 14 573 kr. Det är en minskning med 19% mot samma månad förra året men det beror på att Handelsbanken och Swedbank betalade ut under mars i stället för april förra året. Maj blir den sista månaden med mycket utdelningar och jag räknar med runt 20 000 kr.

Portföljen: 4.49 %

Portföljen fick ordentlig fart under april och jag närmar mig snabbt två miljoner. Med lite tur så kan jag nå det under den kommande månaden. Totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 1 960 509 kr.

Jag förde över 20 000 kr till Avanza under april och 4 000 kr gick till mitt buffertkonto.

Bloggen

Efter en dålig månad i mars så är bloggen tillbaka på tidigare nivåer när det gäller antal besökare. Även på Twitter tog det fart med flera nya följare och jag siktar på 500 innan maj är slut. Vill du följa mig så heter kontot @moneyfnothing och du hittar det här.

2 kommentarer:

  1. Den andra miljonen närmar sig alltså, bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om börsen är på gott humör så kan det gå att nå redan i maj.

      Radera