torsdag 3 maj 2018

Utdelningar i maj

För någon som är utdelningsberoende så är maj en mycket bra månad. Total är det 22 olika innehav som delar ut pengar vilket betyder nästan en utdelning varje dag. Maj är den näst bästa utdelningsmånaden under året, efter april, och sista månaden av utdelningsfesten som varar i tre månader.




Följande bolag kommer att ge mig pengar:

Akelius Residential Pref
Atea
AT&T
Betsson
Boston Pizza Royalties Income Fund
Calamos Convertible Opportunities and Income Closed Fund
Chatham Lodging Trust
Data Respons
EDP Energias de Portugal SA
Hennes & Mauritz
Investor
Kinder Morgan Inc
Marine Harvest
Nilörngruppen
NorthWest Healthcare Properties REIT
Ocean Yield
Omega Healthcare Investors
Oscar Properties Holding PREFB
PIMCO Corporate & Income Opportunity Fund
Sabra Health Care REIT
Senior Housing Properties Trust
TransAlta Renewables

Några bolag har inte kommit med sina rapporter ännu, t.ex. Marine Harvest, så jag vet inte exakt hur mycket utdelningar jag kommer att få eller om de hinner betala ut under månaden, men jag räknar med att det totalt blir runt 20 000 kr. Mest ger Omega Healthcare Investors som tillför 2 000 kr till kassan.

Alla pengar kommer självklart att återinvesteras för att ge mig ännu mer utdelningar i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar