måndag 2 april 2018

Rapport Mars

Snart hemma igen efter resan och medan jag har varit borta så har portföljen och utdelningarna snurrat på som vanligt. Jag har inte ägnat börsen någon större uppmärksamhet de senaste veckorna men det verkar ha fungerat ändå. Månaden ska trots det summeras och det gick så här:





Inkomster: 30 464 kr

Det blev en normal lön för mars trots att jag har varit ledig. Semesterersättning betalas ut på nästa lön så då blir det några extra kronor.

Utgifter: 9 102 kr

Även om jag åker bort så är de flesta kostnaderna där hemma kvar så utgifterna blev ungefär som vanligt.

Extra Inkomster: 312 kr

Det var dåligt med extra inkomster även i mars. Jag får ta nya tag och se om jag kan öka detta lite under de kommande månaderna.

Utdelningar: 21 292 kr

Det blev rekord för utdelningar under en månad när det trillade in hela 21 292 kr. Det är 287% bättre än samma månad förra året och mycket beror på att både Handelsbanken och Swedbank betalade ut under mars i stället för april som förra året. Detta gör att det blir lite mindre utdelningar än planerat i april, men jag räknar ändå med lite över 14 000 kr.

Portföljen: 1.30 %

Ännu en månad där jag gick bättre än index och det blev återigen ett plus. Totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 1 871 939 kr.

Jag förde över 20 000 kr till Avanza under mars medan 3 000 kr gick till mitt buffertkonto.

Bloggen

Dålig aktivitet på bloggen under mars gjorde att det blev mindre besökare än normal. Förhoppningsvis så blir det bättring under kommande månad.

Några nya följare på Twitter blev det också under månaden och vill du följa mig så heter kontot @moneyfnothing och du hittar det här.

4 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Har just hittat hit. Det var ingen dålig portfölj du sitter på...
    Jag försöker för tillfället ta mig över en halv mille och siktar på att slå mitt eget utdelningsrekord varje år.
    Du har flera bolag jag aldrig ens hört talas om, ska bli intressant.
    Lycka till!

    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hittat hit.
      Du kommer säkert att nå ditt mål på en halv miljon, det är bara att kämpa vidare. Återinvestera utdelningarna så kommer ränta på ränta effekten att göra sitt och det går ännu snabbare att nå nya mål.

      Radera
    2. Såg att jag fanns med i din blogglista så nu har jag lagt till din blogg i min lista också.

      Radera
    3. Trevligt!
      Alltid kul att hitta nytt att läsa. Mina utdelningar ser aldrig dagens ljus, de återinvesteras omgående till 100%. Det är väl bara en tidsfråga antar jag. Tack för att jag fick vara med på din lista:)

      Radera