onsdag 26 februari 2020

Inköp Februari

Ny lön in på kontot och då var det dags att köpa aktier igen. Jag kanske var för snabb med att köpa eftersom börsen fortsatte att gå ner så jag kunde fått mina aktier lite billigare om jag väntat. På längre sikt betyder det inte så mycket så jag köper när lönen kommer oavsett vad börsen hittar på. Efter att ha bokfört en del utdelningssänkningar så var det skönt att köpa mer aktier som ökar utdelningarna igen.

I förra veckan så skrev jag ett inlägg om att jag funderade på några innehav. Efter att ha tänkt lite mer så slutade det med att jag sålde hela mitt innehav i Nilörngruppen. Dessa pengar hade jag inte handlat något nytt för så nu köpte jag nya aktier även för dem. Denna månaden blev det detta:

SEB


Telia


Bank of Nova Scotia


EPR Properties


Iron Mountain


New Mountain Finance Corp






Jag äger aktier i alla storbankerna men SEB är det minsta innehavet så där fyllde jag på. Nu när alla bankerna rapporterat så är det SEB som delar ut mest i år så de vill jag gärna ha mer av. Eftersom jag redan äger mycket svenska banker så blir det ingen mer påfyllning den närmaste tiden.

I brist på andra svenska aktier att köpa så fortsätter jag att fylla på mer Telia. Som jag skrivit innan så är det ett tråkigt innehav men de känns stabila och levererar fint med utdelning.

Bank of Nova Scotia köpte jag förra månaden och jag behövde några aktier till för att få ett jämnt antal aktier. Nu känner jag mig klar även i detta innehavet så det blir att hitta något annat till nästa månad.

EPR Properties har gått ner lite senaste tiden så jag passade på att fylla på mitt innehav. De gjorde nyligen en liten höjning av utdelningen så det blir några kronor till som trillar in varje månad.

Jag gjorde även som vanligt mina små köp i Iron Mountain och New Mountain Finance.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 230 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar