söndag 26 januari 2020

Inköp Januari

I fredags så köptes årets första aktier. Jag kommer inte ändra mina planer detta året utan fortsätta att köpa varje månad när lönen kommer oavsett vad som händer på börsen. Januari har inte varit den bästa månaden när det gäller utdelningar så det blev mest pengar från lönen som jag handlade för denna gången. Årets första köp blev följande:

Resurs


Telia


Enbridge


EPR Properties


Iron Mountain


New Mountain Finance Corp






När priset på Resurs gick ner efter Collectors problem så kunde jag inte hålla mig utan fyllde på lite fler aktier. Jag har skrivit innan att jag var klar med att köpa Resurs men man kan alltid ändra sig. Jag tror Resurs är bättre rustade än vad Collector är så än så länge så känner jag ingen oro. Nu har jag tillräckligt många aktier i Resurs så nu blir det inga fler.

Jag fyllde även på mitt innehav i Telia. Det är som vanligt ett ganska tråkigt innehav men jag ville gärna köpa mer svenska aktier och hittade inget bättre. Telia lär ge mig lite utdelningar under året men jag det blir nog ingen kursrusning i det innehavet.

Några aktier i Enbridge blev det också för att jämna till antalet aktier. Enbridge har gått bra senaste tiden så det blir lite dyrare att köpa varje gång. De höjde nyligen utdelningen och sådana bolag vill jag gärna äga så då får man betala vad det kostar.

Det blev också påfyllning i månadsutdelaren EPR Properties som var det senaste innehavet jag plockade in i portföljen. Jag börjar närma mig det antalet aktier jag vill ha så nu får jag komma på något annat att köpa. Jag räknar med en höjning av utdelningen från EPR inom kort vilket kommer ge mig några fler kronor varje månad.

Jag köpte som vanligt några aktier i Iron Mountain och New Mountain Finance Corp som jag brukar varje månad.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 841 kr.

2 kommentarer:

  1. På tal om svenska aktier så fyllde jag på med FM Mattsson Group B aktier i dag. Ett stabilt Mora företag som funnits sedan 1800-talet.
    Ha en fin kväll och tack för din kommentar hos mig!
    Mvh,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt kollat lite på dem. Håller med om att det är ett stabilt företag men direktavkastningen är lite låg för mig så just nu finns de på bevakningslistan.

      Radera