onsdag 4 december 2019

Månadsrapport November

Året är snart slut och det återstår 12 arbetsdagar för mig detta året. Det känns ganska bra och jag ser fram emot ett nytt år med utdelningar, sparade och förhoppningsvis andra roliga upplevelser.

November var ingen höjdare för min del. I de södra delarna av landet där jag bor har det varit otroligt mörkt och trist de senaste veckorna vilket gör att man känner sig deprimerad mest hela tiden. Det blev inte bättre av att jag haft lite hälsoproblem vilket lett till ett antal besök hos sjukvården. Det är många besök som efter en kortare undersökning leder till ett nytt besök högre upp i kedjan vilket gör att det tar ett tag innan man faktiskt hamnar hos någon som kan göra något åt besvären. Detta kommer att fortsätta under december men förhoppningsvis så blir det bättre till slut.

Positivare var det på den ekonomiska sidan där november gav bra med utdelningar och en ny månad med plus i portföljen.





Inkomster: 33 344 kr

Inga förändringar av inkomsterna då jag jobbar på som vanligt.

Utgifter: 10 625 kr

Utgifterna var lite högre än normalt och det har med läkarbesöken att göra. Varje besök kostar inte så mycket men när man lägger ihop dem så blir det en del. Jag har också hämtat ut en hel del mediciner som förstås även det kostar lite. Även om utgifterna blev högra än beräknat så ligger de fortfarande på låga nivåer så det är inget att oroa sig över.

Utdelningar: 14 107 kr

Utdelningarna summerades till 14 107 kr vilket är 2% mindre än samma månad förra året. November är en av de bästa utdelningsmånaderna på året efter våren när många svenska bolag delar ut. Totalt har jag nu fått 141 108 kr under året och jag får konstatera att jag inte kommer att nå mitt mål på 150 000 kr i utdelningar under året. I december så räknar jag med ungefär 6 600 kr i utdelningar.

Portföljen: 0.47 %

Portföljen visade också ett plus men inte så mycket när den steg med 0.47%. Totalt var portföljen värd 2 651 238 kr vid månadsskiftet. Jag förde över 25 000 kr till Avanza men inget till mitt buffertkonto.

Jag köpte som vanligt aktier där de mesta av pengarna hamnade i nya innehavet EPR Properties samt påfyllning i Abbvie.


Bloggen

Inte mycket aktivitet på bloggen i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar