måndag 25 november 2019

Inköp November

Veckan började bra när lönen trillade in på kontot och jag fick köpa aktier igen. Allt är lite dyrare än förra månaden men jag vill vara fullinvesterad så då är det bara att fortsätta och handla.

Akelius har valt att lösa in sin preferensaktie under december och jag har funderat lite på var jag ska placera dessa pengar. Jag har inte helt bestämt mig ännu men allt kommer att placeras i svenska aktier. Därför valde jag att använda alla månadens pengar till att köpa utländska aktier och till slut blev det endast amerikanska. Detta köpte jag denna gången:

EPR Properties


AbbVie


Iron Mountain


New Mountain Finance Corp






Ett nytt innehav hittade till portföljen när jag plockade in EPR Properties som är ett amerikanskt fastighetsbolag. Jag har haft koll på dem rätt länge och när de nu gick ner lite i pris så slog jag till. De har en fin direktavkastning men har också höjt utdelningen flera år i rad och så delar de ut varje månad vilket jag gillar. Detta var månadens största köp och jag räknar med att fylla på mer kommande månader.

Det var ett tag sedan jag köpte mina första aktier i AbbVie och sedan dess har aktien gått upp rätt mycket. Detta innehavet är upp över 30% sedan inköp och jag ångrar förstås att jag inte köpte flera aktier redan från början. Jag har väntat med att köpa mer eftersom jag tycker det börjar bli lite dyrt men just nu ser det inte ut som om det kommer någon större nedgång. Därför var det bara att bita i det sura äpplet och betala lite mer när jag nu fyllde på mitt innehav.

Jag gjorde också som tidigare månader och köpte lite mer i New Mountain Finance Corp och Iron Mountain för att bygga upp mitt innehav ytterligare.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 519 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar