tisdag 31 december 2019

Inköp December

Det är inte många timmar kvar av året nu men jag hinner med en sista uppdatering av min portfölj. Jag köpte självklart aktier även i december men har inte skrivit något om det. Det har varit dåligt med utdelningar i december så jag fick köpa för det jag sparar från lönen vilket gör att det blev lite mindre än en normal månad. Köpen gjordes för en vecka sedan när lönen kom och detta köpte jag:

Enbridge


EPR Properties


Iron Mountain


New Mountain Finance Corp






Jag hade lite svårt att hitta något intressant att köpa så jag fortsatte att fylla på i samma innehav som jag gjort den senaste tiden. Enbridge gillar jag och vill öka på andelen i portföljen och EPR Properties är ett ganska nytt innehav som jag vill bygga upp. EPR delar ut varje månad och jag fick min första utdelning nu i december så där vill jag fylla på så att det i framtiden trillar in en lite större summa varje månad.

Det blev även påfyllning i Iron Mountain och New Mountain Finance som jag gjort varje månad nu ett tag. Även dessa innehav vill jag bygga upp men eftersom jag inte köper så mycket varje gång så går det långsamt. Det blir högst troligen ett litet köp i dessa båda varje månad även nästa år.

Detta var årets sista förändring i portföljen och jag är väldigt nöjd med hur det har utvecklats under året. Jag har stora förhoppningar även på nästa år då jag kommer att fortsätta att köpa aktier för det som blir kvar av lönen varje månad samt återinvestera utdelningar.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 457 kr.

2 kommentarer:

  1. hej, blir det inte väl högt courtage om du köper klickar i ett bolag många gånger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper alltid minst för en summa så jag når upp till minimicourtaget så det blir ingen jättestor skillnad.
      Men jag hade säkert sparat några kronor om jag samlat ihop pengar, ändrat courtageklass och köpt allt på en gång.

      Radera