torsdag 3 oktober 2019

Månadsrapport September

Ytterligare en månad har gått och precis som för månaden så blev det nytt rekord för portföljvärdet. Börsen bara fortsätter att gå upp även om vi fick ett litet bakslag igår. Vi får se om det bara var tillfälligt eller om det kommer att fortsätta att gå ner. Jag skulle gärna se en lite nedgång nu eftersom det börjar kännas väldigt dyrt att köpa nya aktier. I övrigt så har september passerat utan några större överraskningar och allt rullar på som vanligt med jobb och inte så mycket mer.





Inkomster: 33 680 kr

En vanlig månad när det gäller lönen utan extra tillägg.

Utgifter: 8 413 kr

Utgifterna var mycket låga under september då jag hade få räkningar och matkostnaden var ovanligt låg. Det bättrar på snittet för året och jag kanske kan komma under 10 000 kr vilket är mitt mål.

Utdelningar: 6 024 kr

Det var en sämre månad för utdelningar och jag fick 6 024 kr vilket är 19% bättre än samma månad förra året. För något år sedan så hade jag varit hur nöjd som helst med den summan men nu har man vant sig vid lite högre nivåer och då blir man missnöjd. Under hela hösten och vintern så blir det skralt med utdelningar förutom i november då det trillar in lite mer. För oktober så räknar jag med ungefär 7 500 kr i utdelningar. Total har jag nu fått 117 205 kr under året och jag har därmed passerat förra årets totala utdelningar.

Portföljen: 3.75 %

Portföljen fortsätter att gå starkt och det blev en uppgång med 3.75% i september. Portföljen var vid månadsskiftet värd 2 621 896 kr vilket är nytt rekord. Jag förde över 20000 kr till Avanza och 5000 kr till mitt buffertkonto.

Som vanligt så köpte jag även nya aktier där jag mest fyllde på befintliga innehav men jag plockade även in Cibus Nordic Real Estate som ny aktie i portföljen.


Bloggen

Antalet besökare på bloggen ökade en del under september. Jag gissar att det är vad som händer när man skriver lite fler inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar