onsdag 10 april 2019

Månadsrapport Mars

En stor del av april har redan passerat men jag har ännu inte fått ihop någon månadsrapport för mars. Det har varit mycket annat som har tagit min tid och ork de senaste veckorna så det har inte funnits mycket tid över.

Mars var en bergochdalbana känslomässigt med flera bra dagar men också många dagar där det kändes som om allt gick fel. Mitt jobb var nog den stora boven där det var kaos som vanligt nästan varje dag. Men de dåliga dagarna passerar de också och jag är glad för att veckorna går ganska snabbt just nu. Den kommande tiden blir det flera lediga dagar som kan behövas för att ladda batterierna.

Ekonomiskt så flyter det på bra med låga utgifter, bra inkomst och en hel del utdelningar. Även börsen går bra och värdet på portföljen ökar hela tiden. Det enda problemet är att det börjar bli svårt att hitta några aktier att köpa för pengarna.





Inkomster: 32 424 kr

Inga ändringar av inkomsten denna gången.

Utgifter: 8 876 kr

Utgifterna blev ovanligt låga denna månaden. Jag sa upp mina TV-kanaler från Com Hem och detta var första månaden som jag slapp den räkningen.

Utdelningar: 7 538 kr

Utdelningarna blev 7 538 kr vilket är 65% sämre än samma månad förra året. Anledningen är att flera bolag som delade ut i mars förra året i stället delar ut i april detta året. Det betyder att det kommer bli rekord i utdelningar under april och jag räknar med att få ungefär 38 000 kr.

Portföljen: +1.79 %

Portföljen fortsatte att växa även under mars. Jag köpte mycket Sampo denna månaden men valde också att spara en stor del av pengarna.

Portföljen var vid månadsskiftet värd 2 264 094 kr. Jag förde över 10 000 kr till Avanza och 13 000 kr till mitt buffertkonto.


Bloggen

Som vanligt låg aktivitet på bloggen men några läsare lyckas ändå hitta hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar