tisdag 23 april 2019

Löneförhöjning

En fantastisk påskhelg är över och idag vad det dags att krypa tillbaka till jobbet. Helgen bjöd på strålande väder och jag har spenderat en stor del av tiden utomhus och cyklat varje dag. Att vara tillbaka på jobbet var inte lika roligt och det var en lång och seg dag. Det enda roliga som hände var att jag fick min lönespecifikation och fick veta att min löneförhöjning var klar.





Lönesamtalet var för någon vecka sedan och som vanligt var jag orolig att det inte skulle ge speciellt mycket. Men precis som vanligt så var det inga större problem och jag fick en löneökning med 2000 kr utan några längre diskussioner vilket är samma som förra året. Jag kanske inte ska oroa mig så mycket eftersom det verkar gå bra varje år ändå. Nästa år är det andra personer som kommer att bestämma min lön och det är inget jag ser fram emot så lite orolig är jag ändå.

Trots 2000 kr mer i månaden så får jag behålla mindre än hälften eftersom mycket går till skatt. Det blir ändå lite mer pengar varje månad och eftersom min utgifter inte ökar så kommer det att bli några extra tusenlappar att köpa aktier för.

2 kommentarer:

  1. Grattis till löneökningen! Ja, visst är det lite trist att man dock måste lämna ifrån sig så mycket i skatt :-)
    Ha en fin kväll!
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack
      Ja, det blir mycket skatt men det går inte att göra så mycket åt.

      Radera