tisdag 26 mars 2019

Inköp Mars

I helgen var det äntligen dags för första cykel-rundan för året. Det var blåsigt och ganska kallt i vinden men jag orkade inte vänta längre på att våren ska komma på riktigt. Första rundan brukar alltid vara lite seg men trots ett tufft ben-pass på gymmet dagen innan så gick det bättre än förväntat. Jag räknar med att det kommer att bli mycket cykel under detta året.

Under månaden som gått så har jag inte haft något större intresse av att följa börsen men när det i går var dags för lön igen så köpte jag som vanligt lite aktier. Jag brukar föra över 20 000 kr varje månad som jag köper aktier för men denna gången var det svårt att hitta något köpvärt så det blev bara hälften och resten fick gå till buffertkontot. Jag har även fått lite utdelningar under månaden så det blev ändå lite att handla för.

Sampo


Ocean Yield


Brookfield Property Partners






I brist på någon riktigt köpvärt så blev det mycket Sampo denna månaden. Det tar emot att köpa utländska aktier när svenska kronan är så svag men när det rör sig om ganska små belopp så påverkar inte valutan så mycket.

Jag köpte även några enstaka aktier i Ocean Yield och Brookfield Property Partners för att jämna till antalet aktier i portföljen något.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 063 kr.

2 kommentarer:

  1. Alltid trevligt med fler som har svårt för ojämna aktieantal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör lite ont i själen när antalet aktier är ojämnt.

      Radera