måndag 29 april 2019

Inköp April

I förra veckan så var det dags att köpa aktier igen. Börsen har gått upp lite till sedan förra månaden och kronan är ännu svagare vilket gör köp i utländska aktier lite dyrare. Detta påverkar mig inte så mycket utan jag köper som vanligt. Självklart skulle jag vilja att det var lite billigare men jag har en strategi att köpa varje månad och den håller jag mig till.

Det har trillat in en hel del utdelningar under månaden och tillsammans med månadens insättning från lönen så blev det en fin summa att handla för. Denna gången köpte jag följande aktier:

Nobina


Kindred


Boston Pizza Royalties Income Fund


Chatham Lodging Trust


TransAlta Renewables


Fortum


Sampo






För både Nobina och Kindred så ansåg jag mig ha nått det antal aktier jag ville ha och därför var det ett tag sedan jag köpte något. Men efter att ha funderat lite så ändrade jag mig och beslutade att fylla på lite i båda. Kindred föll en del efter rapporten men jag är inte så orolig utan tror på dem på längre sikt. Om inget händer så kommer jag att fylla på lite mer nästa månad.

Denna månaden fokuserade jag lite extra på att fylla på tre av mina månadsutdelare Boston Pizza Royalties Income Fund, Chatham Lodging Trust och TransAlta Renewables. Det var länge sedan jag köpte något i Boston Pizza och Chatham så båda har blivit bland mina minsta innehav när jag har köpt annat. Därför var det nu dags att fylla på dem igen.

Jag ville även jämna till mina innehav i både Sampo och Fortum så det blev några aktier där också.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 291 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar