lördag 6 oktober 2018

Rapport September

Ytterligare en månad är över och här kommer en lite försenad månadsrapport. Jag tycker att veckorna har gått så otroligt snabbt den senaste tiden vilket i och för sig är ganska bra om man som jag längtar efter att kunna sluta jobba. September var ganska händelselös för min del och bestod mest av jobb och inte så mycket mer. Där jag bor så har det blivit höst med sämre väder som följd och det gör det lite lättare att sitta inne på ett kontor hela dagarna.

På börsen har det också varit lite mulet och portföljen gick minus för fösta gången på länge. Det är dock inget som påverkar mig så mycket utan jag ser det mest som en möjlighet att kunna köpa lite aktier till lägre pris.





Inkomster: 31 668 kr

Det blev en normal lön denna gången utan några tillägg och extra pengar.

Utgifter: 8 754 kr

Utgifterna blev låga i september vilket känns skönt. Jag var lite oroligt att mina totala utgifter för året skulle öka lite mer än det var tänkt eftersom jag har gått över mitt mål på 10 000 kr flera månader. Nu blev det mindre utgifter än så vilket drar ner snittet för året.

Extra Inkomster: 346 kr

Det blev dåligt med extra inkomster i september och oktober ser heller inte så bra ut.

Utdelningar: 5 062 kr

September är normalt ingen bra utdelningsmånad men det trillade ändå in 5 062 kr vilket är en ökning med 100% mot samma månad förra året. Oktober är ännu sämre och jag räknar med lite över 4 000 kr i utdelningar.

Portföljen: -0.74 %

Portföljen gick ner lite under månaden och inte ens nya insättningar från lönen räckte för att täcka nergången. Därför var portföljen vid månadsskiftet värd 2 196 298 kr. vilket är lite mindre än förra månaden. Jag förde över 20 000 kr till Avanza och 3 000 kr till mitt buffertkonto.

Bloggen

Aktivitet och besökarna på bloggen fortsätter att öka i mycket sakta takt men så länge det går uppåt så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar