torsdag 27 september 2018

Inköp September

I tisdags så var det äntligen lön igen och nya möjligheter att fylla på portföljen med lite nya aktier. Även om det ibland känns lite långt mellan gångerna så tror jag att regelbundna köp är vägen till framgång. Man kanske inte tycker att varje enskilt köp gör så stor skillnad men på längre sikt så blir det ganska mycket.

Jag brukar i normala fall sprida ut pengarna på flera olika aktier men denna gången så blev det bara två:

Sampo


Brookfield Renewable Partners






Det var inte länge sedan jag tog in både Sampo och Brookfield Renewable Partners i portföljen så det var inte mycket jag hade hunnit investera i dessa aktier ännu. Därför gick månadens pengar till att fylla på dessa så att storleken på innehaven i alla fall ökade lite. Jag planerar att öka i båda två kommande månader.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 525 kr.

2 kommentarer:

  1. Tjenare MFN

    Det var ju inte så bara, riktigt fina bolag. Ska också öka i framförallt sampo närmaste tiden. Gillar nallens investeringar inom finans.

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också mycket på Sampo, så det kommer bli mycket köp där.

      Radera