söndag 7 maj 2017

Utdelningsmånader

April var min bästa utdelningsmånad någonsin och jag fick totalt 18 161 kr vilket är 80 % mer än samma månad förra året. Det är roligt och inspirerande att se en sådan ökning sedan förra året och det sporrar mig att spara mer även om jag inte tror det blir en ökning med 80 % till nästa år. Alla utdelningar återinvesteras och med ränta på ränta effekten så bidrar det till en växande portfölj som kommer ge mig mer utdelningar nästa år.

Det är under April som den största delen av utdelningarna kommer men Maj ligger inte långt efter. Jag räknar med att få lite över 15 000 kr under nuvarande månad och totalt är det 17 bolag som delar ut pengar.

Lite pengar har redan börjat trilla in, och hittills så har jag fått utdelning från bl.a. AT&T, Unlimited Travel Group, Protector Forsikring och Boston Pizza.

Dessa pengar har jag redan återinvesterat i Omega Healthcare, Nobina och Unlimited Travel Group.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar