söndag 21 maj 2017

Shopping som nöje

I helgen var det fantastiskt fint väder och då passade jag självklart på att vara ute och cykla ett antal timmar. För att komma ut i naturen så behöver jag cykla någon mil från de centrala delarna i staden där jag bor och då passerade jag ett stort köpcentrum. Jag blev smått chockad när jag upptäckte att parkeringsplatsen utanför var nästan full. Har folk inget bättre för sig än att spendera dagen på ett köpcentrum.

Jag kan kanske förstå att man åker dit om det är något man absolut måste ha, men jag är tämligen säker på att majoriteten av personerna bara var där för att handla saker som de egentligen inte behöver. En kollega på jobbet skulle spendera helgen på IKEA, inte för att de planerade att köpa något särskilt utan för att det är en "kul utflykt".

Själv så har jag lite svårt att relatera till dessa människor. Jag får en klump i magen bara jag närmar mig ett köpcentrum så jag undviker dem med alla medel.

Här har vi haft 6 månader med kallt, regnigt och eländigt väder. Men så vänder det och blir soligt och varmt, det är helg och folk är lediga och så väljer man att springa runt som en råtta i en labyrint på ett köpcentrum. Ofta blir jag förvånad av vilka val folk gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar