måndag 1 maj 2017

Rapport April

Att vara ledig en måndag är inte helt fel och något jag inte skulle ha något emot att göra lite oftare. Nu dröjer det ett tag innan jag kan vara ledig alla måndagar men jag får trösta mig med att jag är en månad närmare friheten.

Inkomster: 30 143 kr
Utgifter: 10 986 kr

Detta var första lönen under året som inte innehöll något extra pengar. Under Maj så räknar jag med en extra utbetalning så då kommer inkomsterna att bli lite högre.

Efter två månader med låga utgifter så blev det lite över snittet under April. Det var några extra räkningar som skulle betalas och så betalade jag in kvarskatten. Jag hoppas att jag är tillbaka under 10 000 kr strecket när Maj ska summeras.

Utdelningar: 18 161 kr

April är årets bästa utdelningsmånad och jag fick över 18 000 kr vilket jag är otroligt nöjd med. Det är en ökning med 80 % jämfört med samma månad förra året.

Totalt förde jag över 20 000 kr till Avanza under April. Värdet på portföljen ökade med 2.68 % under månaden om man inte räknar med utdelningar och nya insättningar.

Extra Inkomster

Jag har valt att redovisa inkomster/utgifter för mina online-aktiviteter som en egen del för att lättare få en överblick hur det går.

Inkomster: 381 kr
Utgifter: 0 kr

Inkomsterna för April blev lite under snittet för året. Jag har haft svårt att motivera mig själv att lägga ner något jobb under månaden. Efter att ha suttit framför en dator en hel dag på jobbet så är jag inte så sugen på att sätta på datorn när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar