söndag 28 maj 2017

Inköp Maj

Det har varit soligt, varm och härligt väder de senaste dagarna men det är inget som jag har kunnat utnyttja eftersom jag har blivit sjuk igen. Jag måste ha ett otroligt klent immunsystem eftersom det räcker att läsa på Sparos blogg om hans förkylning för att jag själv ska bli sjuk.

Under fredagen så lyckades jag uppbåda lite krafter för att göra månadens inköp. Denna gången hade jag en hel del pengar att köpa för eftersom jag, förutom lön, fick pengar från sparad semester och så fanns det utdelningar som jag ännu inte återinvesterat.

Ocean Yield

Jag gjorde ett första litet köp av Ocean Yield under månaden för en del av utdelningarna som trillade in. Nu fick det bli ett lite större köp och jag räknar med att fortsätta köpa även de kommande månaderna. Den höga direktavkastningen lockar även om det inte är helt riskfritt.

Axfood

Jag fortsätter att köpa lite Axfood även denna månad. Andelen i portföljen fortsätter att öka men det finns utrymme för mer. Axfood känns som ett stabilt och pålitlig bolag att äga i en långsiktig portfölj.

Atea

Priset på aktien har gått upp en hel del sedan jag gjorde mitt första köp men jag ville gärna öka på mitt innehav och då är det bara att bita i det sura äpplet och betala.

Senior Housing Properties Trust

Dollarn har blivit lite billigare så jag hoppas kunna öka mina inköp i amerikanska bolag den kommande tiden. Först ut blev en ökning i Senior Housing Properties Trust.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2500 kr och totalt täcker den nu 63% av mina kostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar