torsdag 18 maj 2017

Senaste inköpen

Denna månaden går det inte många dagar utan att någon utdelning kommer in på kontot. Förra veckan var det utdelning från preferensaktierna Akelius och Oscar Properties samt Nilörngruppen. Denna veckan så har Hennes & Mauritz, Data Respons, Atea, Omega Healthcare och Kinder Morgan betalat ut pengar.

Utdelningarna har jag använt för lite nya inköp. Jag valde att köpa lite mer Nobina. Priset på många andra aktier har ökat den senaste tiden men Nobina har i princip stått still run 54 kr.

Unlimited Travel Group föll en del efter rapporten så jag fyllde på lite där också.

Dessutom så har jag tagit in ett nytt bolag i portföljen. Det norska shippingbolaget Ocean Yield har funnits på min bevakningslista ett längre tag och nu gjorde jag ett första köp. Bolaget är verksamt inom oljeservice och industriell shipping och har en hög belåning så det är inte helt utan risk, men de har långa kontrakt så jag tycker det är värt en liten andel av portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar