måndag 26 oktober 2020

Inköp Oktober

I fredags så trillade nya pengar in på kontot och jag kastade inte bort tiden utan köpte direkt nya aktier för allt. Så här i efterhand så visade det sig var lite förhastat eftersom Avanza bjöd på courtage-fri handel för USA-aktier idag. Hade jag vetat det i fredags så hade jag väntat till i dag med att köpa. Det är alltid bra om man kan spara några kronor. Börsen visade sig också vara sur i dag där nästan allt gick ner så jag hade även kunnat köpa lite billigare. På längre sikt så jämnar det ut sig så det är ingen ide att tänka för mycket detta.

Jag fyllde på med följande aktier denna gången:

AbbVie


W. P. Carey


Resurs Holding


Telia


Akelius Residential Prop. D


Iron Mountain


Evolution Gaming






Största köpet denna månaden var återigen AbbVie. Jag gillar detta bolaget mer och mer och vill gärna att det ska vara en större andel av portföljen än vad det är i dag. Om bara aktien inte går upp för mycket så kommer jag att fylla på mer kommande månader.

Nästan lika stort var köpet i W. P. Carey. Ett stabilt företag där aktien ännu inte hämtat sig riktigt sedan nedgången i mars. W. P. Carey är redan ett större innehav i portföljen men även här vill jag fylla på mer.

Jag chansade även lite och fyllde på med Resurs Holding. Resurs gick som alla andra aktier ner mycket i mars men har inte återhämtat sig så mycket sedan dess. Det är väl kreditförluster och annat som oroar men jag tycker att all information som kommit visat att det inte är så illa som aktiekursen visar. De släpper delårsrapport i morgon så då får vi se om jag gjorde rätt.

Jag gjorde även några små köp i Telia, Akelius Residential Prop. D och Iron Mountain.

Månadens bidrag till tillväxtportföljen blev återigen några nya aktier i Evolution Gaming. Jag hade en del andra bolag som jag funderade på att plocka in men alla har gått upp kraftigt sista veckorna så det fick bli Evo igen som kom med en ny fin rapport i förra veckan.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 032 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar