tisdag 6 oktober 2020

Månadsrapport September

Även september passerade snabbt förbi och detta blev inte heller någon speciellt bra månad för mig. Det har inte varit mycket positivt den senaste tiden så jag vill bara att året ska passera.

Som tur är så går det bra ekonomiskt och portföljen fortsätter upp och en del utdelningar trillar in. Samtidigt så kan kan stoppa in nya pengar varje månad som gör att allt går ännu snabbare.





Inkomster: 34 862 kr

Lönen innehöll några extra kronor för semesterersättningen från augusti. Från och med nu så blir det den vanliga summan i lön resten av året.

Utgifter: 9 201 kr

Det blev inga större utgifter under september så det blev inget ovanligt att rapportera här. Nu när man är tillbaka på jobbet efter sommarens semester så rullar vardagen på som vanligt igen och mina utgifter är låga. Precis som jag vill ha det.

Utdelningar: 8 067 kr
Totalt: 87 998 kr

Jag fick 8 067 kr i utdelningar i september vilket var lite mindre än väntat men ändå 34% mer än samma månad förra året. Flera bolag delade ut precis i månadsskiftet och eftersom det tar någon dag extra innan de trillar in på kontot så kommer de räknas in i oktober i stället.

Total har jag nu fått 87 998 kr i år och jag börjar närma mig 100 000 kr i utdelningar för året. Förra året nådde jag det målet i mitten av juli men så är detta ett speciellt år. I oktober så räknar jag med runt 11 000 kr i utdelningar och då är jag inte så långt i från delmålet.

Portföljen: 2.75 %

Portföljen fortsätter att gå upp och i september så var den upp 2.75% men jag är fortfarande någon procent ner för året. Vid månadsskiftet var portföljen värd 2 701 936 kr. Jag förde över 20 000 kr till Avanza och 1 000 kr till mitt buffertkonto.

Portföljen fylldes även på med nya aktier och denna gången köpte jag främst AbbVie och Nobina. Några nya aktier i Evolution Gaming blev det även i tillväxtportföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar