torsdag 5 november 2020

Månadsrapport Oktober

Presidentvalet i USA har fortfarande inte avgjorts och dominerar ännu nyheterna. Jag tröttnade ganska snabbt och nu vill jag bara veta vem som vann. Jag gissar att även om vi får en vinnare snart så kommer den som förlorar inte att ge sig och vi får dras med detta ett tag till.

Börsen brukar inte gilla osäkerhet men det ser man inget av nu. De senaste dagarna så går allt upp och även om det är trevligt med blå siffror så känns det ibland som om det går lite väl snabbt. I oktober såg det också länge ut att gå bra. Sedan raset i mars så har portföljen stadigt klättrat uppåt varje månad. Oktober börjare även bra men en dålig sista vecka gjorde att jag fick en månad med minus.





Inkomster: 33 993 kr

Det var inga konstigheter med lönen denna månad utan den normala summan trillade in på kontot.

Utgifter: 9 881 kr

Även utgifterna håller sig fortsatt på normala nivåer. Jag har ändå inte direkt något utom de vanliga utgifterna att lägga pengar på så det kommer nog fortsätta så här under en längre tid.

Utdelningar: 11 394 kr
Totalt: 99 392 kr

Oktober var en godkänd månad när det gäller utdelningar. Jag fick 11 394 kr vilket är 16% bättre än samma månad förra året. Totalt har jag nu fått 99 392 kr så jag kommer nå 100 000 kr under början av november. Även november kommer bli en bra månad och jag förväntar mig ungefär 11 000 kr i utdelningar.

Portföljen: -3.63%

Portföljen gick för en gångs skull ner efter en dålig sista vecka. Det blev minus 3.63% till slut. Portföljen var värd 2 654 921 kr i månadsskiftet. Jag förde över 25 000 kr till Avanza den här gången och då blev det inget över till mitt buffertkonto.

Jag fyllde även på med nya aktier och det blev bl.a. W. P. Carey, AbbVie och Telia till utdelningsportföljen samt några fler Evolution Gaming i tillväxtportföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar