onsdag 6 november 2019

Månadsrapport Oktober

Oktober har passerat och allt rullar på ganska bra just nu. Till och med på jobbet har det för ovanlighetens skull varit ganska bra de senaste veckorna även om jag känner på mig att det inte kommer vara särskilt länge. Annars så har jag börjat förbereda mig för nästa år och mina excel-dokument där jag har koll på mina aktier och sparande är nu redo för 2020.





Inkomster: 33 344 kr

Jag missar inte många dagar på jobbet varje år så jag får nästan alltid full lön, så även denna månaden.

Utgifter: 10 460 kr

Utgifterna var lite högre än normalt då några extra räkningar skulle betalas. En av räkningarna var bredbandet från Bahnhof som har höjt priset. Jag gillar verkligen Bahnhof och vill gärna stödja dem men de är inte det billigaste alternativet så när de nu höjer priset så börjar jag fundera på att byta till något annat för här finns pengar att spara.

Utdelningar: 9 795 kr

Oktober var en bra månad när det gäller utdelningar och jag fick 9 795 kr vilket är 113% mer än samma månad förra året. Total för året så har jag nu fått exakt 127 000 kr. November är en ännu bättre månad för utdelningar och jag räknar med att få ungefär 15 000 kr. Det är en av de bästa månaderna på hela året efter våren när de flesta svenska bolagen betalar ut sin utdelning.

Portföljen: 1.33 %

Portföljen hade ytterligare en fin månad och gick upp 1.33% Det totala värdet noterade en ny rekordnivå och var vid månadsskiftet 2 668 580 kr. Jag förde som vanligt över 20 000 kr till Avanza och 2 000 kr till mitt buffertkonto.

Några nya aktier blev det också och denna månaden så fyllde jag mest på mitt innehav i kanadensiska Enbridge.


Bloggen

Bloggen hade även den en bra månad med några fler besökare än normalt. Jag skrev ett inlägg om att jag nått mitt mål när utdelningarna täcker mina utgifter vilket blev välbesökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar