söndag 4 november 2018

Rapport Oktober

Oktober är slut och jag har haft en mycket bra månad om man inte räknar med portföljen. För första gången på länge så blev det en ordentlig nedgång under månaden och värdet på portföljen minskade en hel del. Nu påverkar det inte mig så mycket utan jag fortsätter att köpa aktier varje månad som förut.





Inkomster: 31 668 kr

Det blev ingen skillnad på inkomsterna denna månaden. Jag var sjuk några dagar men det dras först på nästa lön så då kommer det att bli lite mindre pengar.

Utgifter: 10 904 kr

Utgifterna blev lite högre än en normal månad då det var några extra räkningar som skulle betalas. Jag är ändå nöjd med att utgifterna håller sig på en låg nivå sett över hela året och inte ökar för mycket jämfört med förra året.

Extra Inkomster: 325 kr

Ännu en månad då det blev dåligt med extra inkomster, men jag hoppas på lite bättre i november.

Utdelningar: 4 578 kr

Jag fick 4 578 kr i utdelning under oktober vilket är under snittet för året. November däremot är en bra månad för utdelningar och jag räknar med att det trillar in ungefär 15 000 kr.

Portföljen: -5.28 %

Det var en dålig månad för portföljen och värdet minskade en hel del. Portföljen var vid månadsskiftet värd 2 118 149 kr vilket är 78 000 kr mindre än förra månaden. Jag förde över 20 000 kr till Avanza men inget till mitt buffertkonto.

Bloggen

Hyfsad aktivitet på bloggen och antalet besökare var ungefär som vanligt. Mitt konto på Twitter börjar närma sig 600 följare vilket jag inte trodde när jag började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar