söndag 11 november 2018

100k i utdelningar

I veckan fick jag lite utdelningar från bl.a. Akelius Pref och NCC. Det var inte så mycket pengar men tillräckligt för att mina utdelningar för året gick över 100 000 kr.





Jag tycker det är så inspirerande att se utdelningarna växa för varje år och se att jag närmar mig mina mål. Allt jag behöver göra är att spara pengar så att jag kan köpa lite mer aktier varje månad samt återinvestera utdelningarna.

Vid samma tidpunkt förra året så hade jag fått ungefär 74 000 kr i utdelningar så det är en bra ökning sedan dess som jag är mycket nöjd med. Året är inte slut ännu och jag väntar på fler utdelningar så jag tror att jag kommer att kunna nå årets mål på totalt 115 000 kr i utdelningar.

Jag och många andra har som mål att nå ekonomisk frihet. Detta är inget man uppnår över en natt utan det krävs ofta rätt många år av arbete. Då är det viktigt att uppmärksamma milstolpar som det här längs vägen så att man känner att man gör framsteg.

3 kommentarer:

  1. Sjukt bra, drömmer fortfarande bara om dina siffror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dröjer nog inte så länge till du också är där. Du är mycket yngre än vad jag är så du kommer att vara långt före mig när du når min ålder.

      Radera
  2. Grattis till en fin milstolpe :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera