söndag 25 november 2018

Inköp November

Det var black friday i fredags men det brydde jag mig inte så mycket om. Desto viktigare var det att lönen kom och att det var dags att köpa aktier igen.

November har varit en mycket bra utdelningsmånad så jag hade lite extra pengar att köpa för denna gången. Pengarna fördelade jag på följande aktier:

Sampo


Investor


Kindred


Brookfield Property Partners


Nilörngruppen






Det stora inköpet var även denna gången Sampo. Priset har gått ner under €40 och jag tycket den är köpvärd vid dessa nivåer.

Jag fyllde även på mer Investor. Även här har priset gått ner en del den senaste tiden och jag passade på att köpa mer. Direktavkastningen ligger på lite över 3% vilket egentligen är lite lägre än vad jag önskar. Jag vill helst att direktavkastningen ligger på minst 4%. Investor känns ändå som ett mycket säkert val som jag gärna vill ha i portföljen så då kan jag gå med på lite lägre direktavkastning.

Kindred fortsätter att gå ner utan några nyheter. De var uppe på 100 kr efter rapporten men har sedan fallit tillbaka igen. Spelbranschen har det lite tungt just nu och då ser jag det som en bra möjlighet att plocka in mer Kindred till ett bra pris.

Jag äger sedan tidigare ett av Brookfield bolagen, Brookfield Renewable Partners. Nu var det dags att plocka in ytterligare ett när jag köpte mina första aktier i Brookfield Property Partners. De kommer inte att bli något av mina största innehav utan tar en plats någonstans i mitten av portföljen.

Några aktier i Nilörngruppen fick det också bli för att jämna till innehavet något. Man måste ju ha ett jämnt nummer av aktier.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 273 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar