måndag 3 september 2018

Rapport Augusti

En ny månad är över och för mig och många andra så var det första månaden tillbaka på jobbet efter semestern. Jag blev lite överraskad av det inte kändes så tungt som det brukar vara efter en ledighet.

Börsen fortsätter att gå upp och för portföljen var det ytterligare en mycket bra månad med nya rekord nästan varje dag. Ibland känns det som det går lite för bra och man blir fartblind och tror att det bara kan gå upp. Någon gång måste det komma en lite större nergång.





Inkomster: 34 971 kr

Inkomsterna blev lite högre denna månaden när semesterersättningen betalas ut.

Utgifter: 9 891 kr

Utgifterna höll sig under snittet denna gången. Mina utgifter kommer nog att bli lite högre detta året eftersom kostnaden för bl.a. hyra, mat och el har ökat. Sedan har jag inte gjort några större förändringar för att sänka mina utgifter eftersom det inte finns så mycket mer att göra utan att min livskvalitet försämras.

Extra Inkomster: 1 199 kr

De extra inkomsterna blev återigen över 1000 kr vilket är mitt mål.

Utdelningar: 9 058 kr

Utdelningarna summerades till 9 058 kr för augusti vilket är 45% bättre än samma månad förra året. September är en av mina sämre utdelningsmånader och jag räknar men ungefär 5 000 kr i utdelningar.

Portföljen: 3.66 %

Portföljen fortsätter att gå bra och augusti slutade med en uppgång med 3.66%. Totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 2 208 854 kr. Jag förde över 20 000 kr till Avanza och 6 000 kr till mitt buffertkonto.

Bloggen

Aktivitet och besökarna på bloggen ökade lite igen efter sommaren. Vi får se om det inte kan bli ännu lite bättre den kommande månaden.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Får man fråga vad dina extrainkomster består av? :)

    Vänliga hälsningar

    Assetsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extrainkomsterna är från en annan webbsida som jag har, mest reklamintäkter.

      Radera