torsdag 6 september 2018

Valet

På söndag är det val, om nu någon har lyckats missa det. Var man än tittar så är det stela valfilmer, oändliga debatter och det ena löftet om förbättringar efter det andra. Jag har ett visst intresse för politik men det tog bara några dagar in i året valrörelse innan jag tröttnade på allt.




Något jag funderat på, är om det inte är fler löften från politikerna inför detta valet. Jag har varit med om ett antal val, och kanske har jag lite dåligt minne, men jag tycker att alla politiker lovar vad som helst och kommer med vilka förslag som helst för att få röster. Jag har inget större förtroende för politiker men när de lovar att fixa nästan alla problem som finns, så blir det nästan löjligt.

Det är ingen större hemlighet att det finns många problem i Sverige och om de nu har lösningar så varför har det inte hänt något under de senaste fyra åren. Då känns det inte så trovärdigt när man kommer med förslag som ska fixa allt, med några veckor kvar till valet.

Idag var jag i alla fall och röstade och det det gick snabbt och smärtfritt eftersom det var få personer där. Rösten föll på ett av de "blå" partierna. Inte för att jag tror att de kommer att lösa allt om de får makten utan för att det måste finns något bättre att leda landet än det vi har just nu. På söndag får vi se hur det går men tills dess så undviker jag allt vad politik heter, även om jag har en känsla av att det kan bli svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar