söndag 3 juni 2018

Rapport Maj

Maj är slut och det har varit en fantastisk månad när det gäller vädret. För en person som jag som gillar att vara ute så kan man nästan inte önska sig bättre förutsättningar. Enda problemet är att jag suttit fast på jobbet under veckorna och längtat efter att få komma därifrån. Om det är någon månad som jag har önskat att jag varit ekonomiskt fri så har det varit denna månaden. Jag får trösta mig med att jag ändå är en månad närmare mitt mål.





Inkomster: 31 668 kr

Det blev vanligt lön igen denna gången efter att ha fått lite extra i april.

Utgifter: 9 376 kr

Utgifterna var under 10 000 kr för en gångs skull vilket sänker snittet lite sett över hela året.

Extra Inkomster: 496 kr

Inte mycket extra denna månaden heller men alla kronor räknas.

Utdelningar: 18 921 kr

Maj var den sista av de bra utdelningsmånaderna och nu blir det lite mindre summor den kommande tiden. Total fick jag 18 921 kr vilket är 27% bättre än samma månad förra året. För juni så räknar jag med 6 800 kr i utdelningar.

Portföljen: 1.45 %

Det blev ytterligare en månad med plus i portföljen och jag klev äntligen över den andra miljonen. Totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 2 003 699 kr.

Jag var lite försiktig med mina aktieköp under maj och förde bara över 10 000 kr till Avanza. Den största delen på 12 000 kr förde jag över till mitt buffertkonto.

Bloggen

Det blev något fler besökare på bloggen under maj och jag lyckades även få ihop totalt 500 följare på Twitter. Det är alltid roligt att när några nya läsare hittar hit. Vill du följa mig så heter kontot @moneyfnothing och du hittar det här.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en skön månad. Jag håller med dig att om det är någon månad som man skulle vilja vara ekonomiskt fri, är det i maj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i alla fall det här året. Det är inte roligt att sitta inne på ett kontor när vädret är så bra.

      Radera