onsdag 27 december 2017

Inköp December

Innan julhelgen och matkoman slog till på allvar så hann jag med att göra året sista inköp av aktier. Nu var det ingen stor hemlighet vad jag skulle köpa eftersom jag skrev om det i mitt senaste inlägg. Från början vad det tänkt att jag skulle fylla på mer i NorthWest Healthcare men när Avanza meddelade att de stoppar köp av ETF:er noterade utanför EU efter årsskiftet så blev det ändrade planer. Jag sålde även lite av mina fonder så det blev mer pengar än vanligt att köpa för denna månaden.

PIMCO Corporate & Income Opportunity Fund

Calamos Convertible Opportunities and Income Closed Fund


Största delen av pengarna användes till att fylla på de två ETF:er jag äger. Jag vill inte sitta i januari och ångra att jag inte köpte mer när jag kunde så därför passade jag på köpa ordentligt nu. Jag kan alltid sälja om jag känner att de utgör en för stor del av portföljen.

Investor


Jag ville även köpa något annat än ETF:er denna månaden och då föll valet på Investor. Priset på aktien fortsätter att gå ner lite varje månad och det blir mer och mer lockande att köpa Investor så detta var inte sista gången jag fyllde på.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2915 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar