onsdag 1 februari 2017

Rapport Januari

Januari är slut och månaden ska summeras, så här gick det för mig.

Inkomster: 32 465 kr
Utgifter: 11 469 kr

Inkomsterna, som består av lönen, var lite högre än normalt. Semestertillägg för ledigheten under julen och kompensation för några utlägg gjorde att summan blev några tusen extra.

Även utgifterna var högre än normalt då årliga räkningar, som t.ex. försäkring skulle betalas. Utgifterna för Januari var dock några tusen lägre än motsvarande månad förra året, vilket visar att mina ansträngningar att sänka utgifterna gett resultat.

Utdelningar: 3437 kr

Januari är bland de sämre månaderna när det gäller utdelningar men jag fick ändå nästan 50% mer än i Januari 2016.

Totalt förde jag över 20 000 kr till Avanza. Värdet på portföljen ökade med 0.56 % under månaden om man inte räknar med utdelningar och nya insättningar.

Extra Inkomster

Jag har valt att redovisa inkomster/utgifter för mina online-aktiviteter som en egen del för att lättare få en överblick hur det går.

Inkomster: 377 kr
Utgifter: 0 kr

Inkomsterna från mina webbsidor var den sämsta på mycket länge. Jag får inte in några stora summor men det brukar minst vara dubbelt så mycket som denna månaden. Det kan bli svårt att nå mitt mål på 1000 kr per månad om det fortsätter så här. Jag har inte lagt ner så mycket tid som jag borde under Januari så där måste det bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar