måndag 8 maj 2023

Utdelningsrekord

Denna tiden på året så är det inte fel att vara utdelningsinvesterare. Det trillar in pengar nästan varje dag då många svenska bolag delar ut pengar under mars, april eller maj månad. Vissa bolag delar ut precis i månadsskiftet så det kan variera från år till år vilken månad som det blir mest pengar. Detta året så hamnade många stora utdelningar för mig i april och det betyder bara en sak, utdelningsrekord.



När jag sammanställde utdelningarna under april så blev det totalt 69 095 kr. Det är mer än jag någonsin fått en enskild månad, det tidigare rekordet var 48 000 kr. Det var inte många år sedan jag var glad att jag fick 69 000 kr under ett helt år så att få det under en månad är helt fantastiskt. Även under mars och maj blir det mycket utdelningar så det finns lite att glädja sig åt nu när det är tufft på börsen.

Alla utdelningar återinvesteras som vanligt så det förhoppningsvis blir ännu mer utdelningar nästa år.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Det är väldigt glädjande när skörden växer till sig och precis som du upplevt så kan numera även för mig några månader gå över tidigare årssummor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skönt att se att utdelningarna växer hela tiden.

      Radera
  2. Härligt och grattis till fin utdelning! Har du någon plan för om/när du ska trappa ner eller du bara låter det rulla på med återinvesteringarna?

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack

      Planen är att gå ner i arbetstid nästa år. Då blir det inga nya insättningar till portföljen utan bara utdelningar som återinvesteras.

      Radera