söndag 30 april 2023

Inköp April

April blev en riktig usel månad för mig då jag varit sjuk nästan hela tiden. När jag precis återhämtat mig från den första nära döden upplevelsen och varit pigg någon vecka så kommer nästa omgång. Jag är lite överraskad eftersom jag inte brukar vara sjuk och har nog inte haft en sjukdag de senaste åren.

Senaste veckan har jag varit helt däckad och inte orkat med mycket och knappt kollat vad som händer på börsen. Jag lyckades dock uppbringa tillräckligt med kraft för att logga in och köpa lite nya aktier. Jag har fått mycket utdelningar under månaden så det fanns mycket pengar att handla för och det slutade med att jag köpte detta:

XACT Norden Högutdelande


Atea


Realty Income


Main Street Capital






Största köptet denna månaden blev den börshandlade fonden XACT Norden Högutdelande. I vanliga fall så brukar jag bara fylla på här när jag får lite pengar över men denna gången så ville jag göra ett större köp. Jag vill gärna att detta ska bli ett av mina största innehav men det är en bit kvar dit.

Jag köpte också det sista jag behövde för att nå önskat antal aktier i Atea. Det var bra tajming för sedan kom de med en bra rapport och aktien är upp 15% den senaste veckan.

Jag fortsätter även att fylla på i Realty Income och Main Street Capital. Mest pengar gick till Realty Income den här gången och de börjar närma sig topp tio av mina innehav. Jag vill gärna ha mer Realty Income så jag kommer att köpa mer även nästa månad.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 346 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar