tisdag 31 januari 2023

Inköp Januari

Förra veckan trillade årets första lön in och då började ytterligare ett år med sparande och köp av nya aktier. Sedan jag öppnade mitt konto hos Avanza så har jag fört över pengar nästan varje månad, det var några gånger i början som jag missade. I början var det bara små summor men målet var att alltid spara något. När jag nu i januari förde över månadens sparande så blev det för 109:e månaden i rad.

För pengarna från lönen och månadens utdelningar så köpte jag som vanligt nya aktier. Denna gången endast från USA och Kanada.

Enbridge


Realty Income


Main Street Capital






Jag fortsätter att fylla på Enbridge och Realty Income precis som förra månaden. Det är två innehav som jag verkligen gillar och jag planerar att köpa mer de kommande månaderna.

Ett nytt innehav letade sig också in i portföljen när jag köpte några aktier i Main Street Capital. Det är lite högre risk i denna typen av bolag men jag har haft dem på bevakningslistan under lång tid och ville gärna äga några aktier. Det kommer dock inte att bli något större innehav. Jag köpte bara några få aktier just nu men planen är att göra ett större köp när Avanza förhoppningsvis snart betalar tillbaka den utländska källskatten.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 165 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar