lördag 28 november 2020

Inköp November

I veckan så kom lönen in på kontot igen och jag köpte som vanligt aktier så fort jag kunde. När jag räknar ihop vad jag totalt har fört över och handlat för så har jag redan passerat tidigare rekordet så där blir det ett bra år. Börsen har gått bra sedan förra månaden så det mesta blev lite dyrare att köpa men detta fick det bli denna gången:

Kindred


Altria


W. P. Carey


Telia






Jag fortsätter jag att fylla på med Kindred som är månadens största köp. Inte mycket har hänt sedan jag köpte sist utan den handlas runt 70 kr och jag tycker fortfarande att den är undervärderad. Så länge priset håller sig på dessa nivåer så kommer jag att fortsätta att köpa även nästa månad.

Det nya innehavet i portföljen är tobaksbolaget Altria. De har länge funnits på bevakningslistan och nu slog jag till med mina första aktier. Det var inte så länge sedan som jag plockade ut några innehav från portföljen så jag kände att det var dags att få in något nytt. Jag tror att det finns behov av deras produkter under lång tid framåt vilket borde gynna bolag som Altria och ge fina vinster vilket i sin tur ger bra med utdelning till aktieägarna. Jag ägde för länge sedan aktier i Philip Morris och det blev en bra resa. Förhoppningsvis kan även Altria bli en bra investering på sikt.

Jag köpte även mina sista aktier i W. P. Carey. Jag har fyllt på ett tag men har nu nått mitt mål i antal aktier. W. P. Carey ligger nu storleksmässigt i övre delen av portföljen och känns som ett tryggt innehav.

Ett par aktier i Telia blev det också vilket har varit standard ett par månader.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 263 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar