måndag 28 september 2020

Inköp September

Förra veckan var ganska tung för min del men en ljusglimt var ändå att det trillade in pengar från lönen igen under fredagen. Det betyder att jag kunde fylla på med några nya aktier.

Jag brukar föra över 20 eller 25 tusen till Avanza för att handla aktier för och denna månaden blev det den mindre summan. Jag har också fått några utdelningar under månaden som jag nu sätter i arbete. Några utdelningar betalas ut i slutet av månaden så de får vänta till nästa månads inköp.

Denna gången fyllde jag på dessa innehav:

AbbVie


AT&T


Nobina


Telia


Evolution Gaming






Både AbbVie och AT&T köpte jag förra månaden och det fortsätter jag med även denna gången. Det blev även billigare än förra gången eftersom priset gått ner lite till. Jag tror inte på någon kurs-rusning här den närmaste tiden utan ser dem som stabila utdelare på längre sikt.

Bussoperatören Nobina kom med en omvänd vinstvarning där resultatet för andra kvartalet blev 65% bättre än väntat. Nobina gick ner en massa i samband med börsfallet under våren men denna positiva nyhet visar att det sakta börjar återgå till det normala. Jag har hållit fast vid mina aktier men jag har saknat ett litet antal för att nå upp till mitt mål i detta innehav. Dessa aktier köpte jag så nu har jag nått målet och är nöjd med mitt innehav. Förhoppningsvis kan aktien återhämta sig ytterligare om det kommer fler positiva nyheter.

Några nya aktier i Telia blev det också i brist på andra intressanta svenska aktier att fylla på.

Min nystartade tillväxtportfölj fick också en påfyllning. Jag kommer att sätta av några tusen varje månad som jag i stället stoppar in i tillväxtaktier. Denna månaden köpte jag mer Evolution Gaming som haft det lite tungt den senaste månaden.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 784 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar