lördag 27 juni 2020

Inköp Juni

I veckan kom då lönen igen och portföljen kunde fyllas på med nya aktier. Den senaste tiden har mitt intresse för aktier och investeringar varit ganska dåligt men jag är långsiktig och då gäller det att fortsätta att spara och investera. Därför kopierade jag i stort sett förra månadens inköp och fyllde på samma innehav.

Akelius Residential Property D


Cibus Nordic Real Estate


AT&T


Telia Company






Jag fortsätter på fastighets-spåret och fyller på mina innehav i Akelius Residential Property D och Cibus Nordic Real Estate. När det gäller Cibus så börjar jag bli nöjd med antal aktier medan det finns utrymme att köpa mer Akelius så länge inte priset blir för dyrt. Akelius fortsätter att gå upp lite varje månad och börjar närma sig gränsen för när jag tycker den kostar för mycket.

Förra månaden köpte jag några aktier i AT&T för första gången på många år efter att jag bestämt mig att öka upp innehavet något. Dollarna har blivit lite billigare sedan dess så jag fortsatte köpa även denna månaden.

Skillnaden mot förra månadens inköp var att jag valde att fylla på med fler aktier i Telia Company. Avyttringen av Turkcell tycker jag var ett bra steg och jag tror att det blir bättre för Telia.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 185 kr.

2 kommentarer:

  1. Vi hoppas ju att det stämmer med att det ökar på utdelningarna med 2185kr :) Nu när politikerna blandar sig i och skrämmer företagen att stoppa utdelningar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. 2185 kr är baserat på detta årets utdelningar från företagen. Vad som sker nästa år är svårt att veta men vi får hoppas politikerna håller sig utanför.

      Radera