torsdag 1 augusti 2019

Inköp Juli

Det är några dagar kvar av semestern och jag har varit upptagen den senaste tiden. Jag hade inte ens tid att köpa aktier när lönen kom förra veckan och det var första gången på länge som det hände. Därför dröjde det tills idag innan jag till slut hade bestämt mig för vad jag skulle köpa. Det blev mest påfyllning av befintliga innehav fast ett nytt bolag hittade till portföljen.

Detta köpte jag denna gången för pengarna från lönen samt utdelningarna som trillat in under månaden:

Enbridge


Nobina


Resurs Holding


Nokian Renkaat






Det nya tillskottet i portföljen var det kanadensiska bolaget Enbridge som äger pipelines för olja och gas. De har funnits på bevakningslistan ett tag och nu köpte jag mina första aktier trots att den kanadensiska dollarn är lite dyr just nu. Bolaget har en bra direktavkastning och en fin utdelningshistorik och det gillar jag.

Jag köpte även de sista aktierna i bussbolaget Nobina. Där har jag nu nått mitt mål när det gäller antal aktier så det blir inte några fler köp.

Resurs och Nokian Renkaat är nya innehav de senaste månaderna så där fortsatte jag att köpa fler aktier. Det kommer att ta ett tag innan jag når mitt mål för antal aktier eftersom jag inte köper så många åt gången.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 026 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar