lördag 8 juni 2019

Månadsrapport Maj

Även denna månaden blir det en sen månadsrapport eftersom jag har varit bortkopplad från internet den senaste tiden. Mitt mål har varit att tillbringa lite mindre tid framför en skärm och det har gått riktigt bra. Det var länge sedan jag ägnade så lite tid åt internet och sociala medier som jag gjort nu under maj. Jag sitter framför en dator hela tiden på jobbet och ska försöka att undvika att göra det även när jag kommer hem.

Portföljen har också fått klara sig själv under maj och jag har bara kollat hur det har gått ett fåtal gånger men allt har rullat på som vanligt.





Inkomster: 33 344 kr

Normal inkomst under maj utan några konstigheter och jag är ganska nöjd med vad som kommer in varje månad. Jag skulle kanske kunna få upp lönen lite om jag byter jobb men det skulle inte bli någon större skillnad.

Utgifter: 8 806 kr

Utgifterna var väldigt låga under maj och det var välkommet efter några månader med lite högre utgifter än vad jag vill ha. När jag jämför de totala utgifterna för årets första fem månader så ligger jag någon tusenlapp lägre än samma period förra året så utgifterna är fortsatt under kontroll.

Utdelningar: 20 331 kr

Maj var den sista av de riktigt bra utdelningsmånaderna och jag fick ihop 20 331 kr vilket är 7% mer än samma månad förra året. Nu blir det lite sämre med utdelningar men jag räknar ändå med ungefär 10 000 kr under juni.

Portföljen: -2.96 %

Portföljen backade en del under månaden och då framförallt de sista dagarna. Totalt var portföljen värd 2 325 836 vid månadsskiftet. Jag förde som vanligt över 20 000 kr till Avanza och 4 000 kr till mitt buffertkonto.

Jag köpte nya aktier även i maj och en stor del av pengarna hamnade i två nya innehav, Resurs Holding och Holmen.


Bloggen

Minimalt med tid ägnades åt bloggen under maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar