onsdag 6 mars 2019

Månadsrapport Februari

Februari är slut och vi börjar sakta närma oss varmare årstider och jag ser fram emot att kunna ut och cykla igen. Vädret har varit lika volatilt som min portfölj med sol och 15 grader ena dagen och sedan minusgrader och snö någon dag senare. I portföljen är det bl.a. härvan i Swedbank som har påverkat.





Inkomster: 32 424 kr

Det är lönesamtal på jobbet om någon vecka så kanske får jag se en liten löneökning inom kort. Jag har ganska låga förväntningar detta året och tror inte på någon större höjning av lönen.

Utgifter: 9 918 kr

Under december och januari brukar mina utgifter var lite högre än övriga månader så det är skönt att återigen vara tillbaka på lite lägre nivåer när det gäller utgifterna.

Utdelningar: 11 303 kr

Utdelningarna landade på 11 303 kr vilket är 49% mer än samma månad förra året. Nu börjar de riktigt fina utdelningsmånaderna men mars kommer bli lite sämre än förra året eftersom vissa bolag har flyttat sin utdelning till början av april. Jag räknar ändå med ungefär 10 000 kr i utdelningar under mars.

Portföljen: +0.57 %

Portföljen presterade sämre än index under månaden med ett marginellt plus och det får jag tacka Swedbank för. Det var några kronor i värde som försvann där. Portföljen var vid månadsskiftet värd 2 264 182 kr. Jag förde över 20 000 kr till Avanza och 5 000 kr till mitt buffertkonto.

Månadens inköp av aktier blev även denna gången till största delen Brookfield Property Partners.


Bloggen

En ganska normal månad på bloggen men i vanlig ordning lite tunt med inlägg.

1 kommentar: