söndag 27 januari 2019

Inköp Januari

Vintern har till slut även anlänt till södra Sverige och det har snöat och blåst hela dagen. Det är dagar som denna som man önskar att man vore fri och kunde åka iväg till lite varmare breddgrader. Jag är inte där ännu men jag är lite närmare efter att ha köpt nya aktier under fredagen när lönen kom. Det som blev kvar av lönen samt månadens utdelningar spenderades på följande aktier:

Brookfield Property Partners


AT&T


Kindred






Avanza meddelande i mitten av månaden att de skulle stoppa köp av aktier i ett antal utländska bolag av typen LP (Limited Partnership) bl.a. Brookfields olika bolag. Jag äger två av dessa, Brookfield Renewable Partners och Brookfield Property Partners. Brookfield Renewable Partners har jag ägt ett tag och när meddelandet kom så köpte jag direkt några fler aktier så där har jag nu nått mitt mål på antal aktier och är nöjd med mitt innehav. Efter lite diskussioner så ändrade sig Avanza och avvaktar tills vidare med att spärra dessa aktier. Jag tror att det finns en risk att Avanza spärrar köp i framtiden och eftersom Brookfield Property Partners är ett ganska nytt och litet innehav så köpte jag mer aktier för nästan alla månadens pengar. Jag har ännu inte nått det antal aktier jag vill ha i Brookfield Property Partners så det blir nog köp även nästa månad.

Det blev även ett fåtal aktier i AT&T och Kindred för att jämna ut antalet aktier. När det gäller Kindred så är jag nu också nöjd med antalet aktier och planerar inte att köpa fler.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 645 kr.

2 kommentarer:

  1. Läser din blogg från sri lanka (resan inköpt för förra vårens avkastning)

    Har själv tankat lite brookfield bara för att de kanske försvinner. Dock sålde jag alla kindred jag hade (och andra spelbolag), litar inte på den branschen. Min bättre halva har dock kvar en post av just kindred, hon hoppas på ett uppköp, det är en tävling oss sinsemellan vem som får rätt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sri Lanka låter härligt, dit vill jag själv resa någon gång.

      Vi får hoppas Brookfield går att köpa ett tag till så att man hinner köpa det antal aktier man vill. De lär nog försvinna från Avanza i framtiden.

      Jag håller på henne angående Kindred :)

      Radera