torsdag 6 december 2018

Rapport November

Årets näst sista månad har passerat och det gick lika snabbt som vanligt. Det händer inte så mycket just nu när man är fast i ekorrhjulet och dagarna består mest av jobb. Året är snart slut och jag börjar redan se fram emot 2019.

Portföljen gick lite upp och ner under november men slutade till sist på plus, även om det inte var med mycket. Det ska till ett ordentligt ras i december för att det inte ska blir plus för året.





Inkomster: 30 416 kr

Jag fick lite lägre lön än vanligt eftersom jag var sjuk några dagar under oktober vilken nu drogs på lönen.

Utgifter: 10 547 kr

Utgifterna blev återigen högre än normalt. Några årliga räkningar som t.ex. försäkring börjar trilla in och betalades under månaden.

Extra Inkomster: 426 kr

Det blev igen större skillnad på de extra inkomsterna jämfört med förra månaden, men alla kronor räknas.

Utdelningar: 14 384 kr

November är en mycket bra månad för utdelningar och jag fick totalt 14 384 kr vilket är 29% mer är samma månad förra året. December är sämre, men jag tror och hoppas att det räcker för att nå mitt mål på total 115 000 kr i utdelningar under året.

Portföljen: +0.45 %

Portföljen slutade till slut på plus efter en stark sista börsdag och var vid månadsskiftet värd 2 137 009 kr. Jag förde över 20 000 kr till Avanza men inget till mitt buffertkonto.

Bloggen

Antalet besökare på bloggen ökade något under november. Jag skrev ett inlägg om att mina utdelningar passerade 100 000 kr, vilket visade sig var populärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar