söndag 23 december 2018

Inköp December

Det lyser jul-rött i portföljen och tittar man bara på aktie-kurserna så ser det ut som om varje bolag var på väg mot konkurs. Riktigt så illa är det inte men det händer att man tvivlar lite på sin aktier när det går ner varje dag.

Jag håller mig till min strategi att köpa varje månad oavsett hur börsen går så när lönen kom i fredags så var det dags att köpa nya aktier:

Sampo


Kindred


Axfood


AT&T


Brookfield Property Partners






Även denna månaden så fyllde jag på med mer Sampo och Kindred. Det blir lite billigare för varje månad men det gör inte så mycket eftersom jag gärna vill ha en större andel Sampo i portföljen. Jag tycker båda är köpvärda men för Kindred så närmar jag mig nu gränsen för hur många aktier jag vill ha.

Det var länge sedan jag köpte några Axfood men nu fyllde jag på lite till. Det känns som ett säkert val när det går lite sämre på börsen.

Jag köpte också lite mer AT&T som har tappat en del den senaste tiden men höjer utdelningen för 35:e året i följd.

Brookfield Property Partners var det senaste bolaget jag plockade in i portföljen så där fortsatte jag att fylla på lite även denna månaden. Det är fortsatt ett av mina mindre innehav.


Det blev även en försäljning när jag sålde mina sista aktier i Protector Forsikring. De har gått ner en hel del sedan toppen men det blev ändå en fin vinst på dessa aktier. Protector har det lite tungt just nu och jag tror att de pengarna kan göra bättre nytta någon annanstans.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 878 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar