fredag 3 augusti 2018

Rapport Juli

Jag är nu inne på sista veckan semester och snart måste man tillbaka till jobbet. Det har varit en helt ok semester, kanske lite för varmt ibland men det är dumt att klaga. Börja jobba igen är inget som jag ser fram emot och jag har funderat en hel del på hur skönt det vore att fortsätta att vara ledig. Nu är det några år kvar innan jag är där men det verkligen något jag ser fram emot.

Under juli så har jag inte lagt någon tid på varken börsen eller aktier men det har rullat på bra ändå och utdelningarna har fortsatt att trilla in.





Inkomster: 31 668 kr

Det blev normal lön i juli. Nästa månad blir det lite extra när semesterersättningen betalas ut.

Utgifter: 10 854 kr

Lite högre utgifter än normal blev det under månaden men så blir det lätt när man är ledig och hittar på roliga saker hela tiden. Det jag tycker är roligt är ofta gratis eller mycket billigt så det blir aldrig några större summor i utgifter.

Extra Inkomster: 661 kr

Några kronor i extra inkomster blev det även i juli.

Utdelningar: 5 767 kr

Juli är en ganska dålig utdelningsmånad för mig men det blev ändå 5 767 kr. Det är 49% bättre än samma månad förra året. I augusti så blir det bättre igen och jag räknar med ungefär 10 000 kr i utdelningar.

Portföljen: 1.68 %

Ännu en månad med plus portföljen även om det blev sämre än index. Totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 2 102 788 kr. Jag förde över 20 000 kr till Avanza men inget till mitt buffertkonto.

Bloggen

Det blev nästan ingen aktivitet på bloggen under juli men jag ska försöka bättra mig den kommande månaden.

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Vad består extrainkomsterna av?

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack
      Det är mest reklamintäkter från en webbsida som jag har. Kräver inte så mycket jobb och ger några extra kronor per månad.

      Radera