söndag 1 oktober 2017

Rapport September

Tiden bara flyger iväg och september är nu över och ska summeras. Det märks att man är tillbaka i vardagen igen efter sommaren för veckorna är rätt händelsefattiga. Det hjälper att tänka på att ytterligare en månad på jobbet betyder en månad närmare friheten.

Inkomster: 30 143 kr

Det blev inga extra pengar på lönen förra månaden så inkomsterna ligger på normal nivå.

Utgifter: 9 140 kr

Utgifter blev däremot något lägre än vanligt. Det var en normal månad utan några extra händelser så utgifterna blev låga. Det var bara mina standard-räkningar som hyra, el och mat som skulle betalas.

Extra Inkomster: 638 kr

De extra inkomsterna ligger ungefär på samma nivå som förra månaden.

Utdelningar: 2 525 kr

September är min näst sämsta utdelningsmånad efter december så utdelningarna stannade på låga 2525 kr. Det var ändå 302% mer än vad jag fick samma månad förra året vilket mest berodde på att Castellum valde att dela upp sin utdelning och även ge mig lite pengar under hösten.

Totalt förde jag över 20 000 kr till Avanza under september. Värdet på portföljen ökade med 2.93 % under månaden om man inte räknar med nya insättningar. Totalt var portföljen värd 1 801 000 kr vid månadsskiftet.

Bloggen

Antalet besökare ökande på bloggen under september. Speciellt inlägget när mina årliga utdelningar gick över 90 000 kr visade sig vara extra välbesökt. Det totala antalet besökare är fortfarande lågt men jag är glad att någon överhuvudtaget läser.

Mitt nyligen startade konto på Twitter har också fått några nya följare. Total är det 97 vilsna själar som har valt att följa mig vilket är 87 mer än förra månaden. Vill du bli en av dem så heter mitt konto @moneyfnothing och du hittar det här.

Övrigt

Efter sommaren beslutade jag att öka min träningsmängd en hel del. Det gick mycket bra under augusti och det var min bästa månad på länge och jag kände att jag gjorde stora framsteg. Tanken var att fortsätta öka under september vilket gick bra till den sista veckan då jag blev förkyld och inte kunde träna. Förhoppningsvis kan jag dra igång igen nästa vecka och köra hårt under oktober.

2 kommentarer: