onsdag 4 oktober 2017

Tecknar några kommande börsnoteringar

Jag valde att teckna några av de börsnoteringar som finns tillgängliga just nu. Detta är inget jag vanligtvis brukar göra av den enkla anledningen att jag inte brukar ha några pengar. Min strategi är att alltid vara fullinvesterad och då finns det inga likvider kvar på kontot.

För ett tag sedan så sålde jag en del av mina fonder. Dessa pengarna använder jag sedan till att köpa lite aktier varje vecka. Därför finns det just nu lite pengar tillgängligt som jag kan använda till börsnoteringar.

Efter en del funderade så valde jag att teckna följande.

WeAreQiiwi

Utvecklar spel för både mobil och dator, med ett fokus på sociala spel.

Balco

Tillverkar och levererar balkonger.

BiBBInstruments

Utvecklar diagnostikinstrument för tidig upptäckt av cancertumörer.

Climeon

Har utvecklat en teknik som tillvaratar energin i spillvärme från industrier samt lågtempererad geotermisk värme för att generera elektricitet.

Nu återstår att se om man blir tilldelad några aktier och i så fall hur många.
Jag planerar att sälja alla aktier den första handelsdagen. Skulle jag behålla något innehav en längre tid så skulle det vara Balco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar