tisdag 26 september 2017

Inköp September

Min arbetsgivare lyckades strula till utbetalningen av lönen denna månaden, så istället för att som vanligt köpa aktier dagen efter uppesittarkväll så fick jag vänta en extra dag. Nu har jag dock fått mina pengar och månadens köp är gjorda.

Skanska

Jag fortsätter att köpa Skanska även denna månaden. Priset för aktien ligger ganska stabilt runt 180 kr och fortsätter den att hålla sig på denna nivån så kommer jag att köpa mer. Jag vill gärna öka upp andelen Skanska i portföljen och målet är att det ska vara en av de större svenska innehaven när jag är klar.

Axfood

Det blev även ett nytt köp i Axfood även om den känns lite dyr just nu. Det är ett stabilt bolag vars produkter kommer behövas även i framtiden så det är ett innehav jag gärna vill ha mer av i portföljen.

Swedbank

Det var ett tag sedan jag köpte några bankaktier men nu fick det bli några nya aktier i Swedbank. Swedbank är för närvarande mitt största svenska innehav.

Senior Housing Properties Trust

Jag ville gärna köpa åtminstone något amerikanskt bolag nu när dollarn är fortsatt låg. Valet föll på Senior Housing Properties Trust, ett tråkigt bolag men med fin direktavkastning som fyller på portföljen med utdelningar.

TransAlta Renewables

TransAlta Renewables var det senaste bolaget jag plockade in i portföljen så antalet aktier är fortfarande lågt. Därför blev det påfyllning även denna månaden.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1631 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar