torsdag 12 oktober 2017

Ingen tur i IPO lotteriet

I förra inlägget så berättade jag om mina planer att teckna några av de kommande börsnoteringarna i WeAreQiiwi, Balco, BiBBInstruments och Climeon. Jag har fått beslut om tilldelning i alla utom BiBBInstruments och som väntat blev det inga aktier alls.

Många IPO:er blir övertecknade så jag förväntade mig inte att få det önskade antalet aktier. Tidigare gånger så har jag i alla fall fått några, men denna gången så har jag inte haft någon tur när de lottade ut de små posterna.

Jag lägger ner en del tid på att läsa igen erbjudanden, prospekt och läsa på om bolagen för att avgöra om det är något jag vill teckna. När man då inte får någon tilldelning alls så känns det som slöseri med tid.

Nu kommer jag inte att teckna fler utan fortsätta att köpa aktier för pengarna jag har på kontot. Aktier som stadigt ger utdelning känns som en bättre och mer lönade strategi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar