söndag 22 januari 2017

Utdelningar, rapporter och uppdatering

Det är söndag och jag inledde dagen med ett ordentligt träningspass. Jag gillar att träna på söndag förmiddag eftersom gymmet är nästan tomt och man behöver inte gå runt och trängas. På vardagar är det för mycket folk för min smak, framför allt på kvällarna när jag brukar träna. Nu i början av året är det alltid lite extra med folk, då många vill börja leva ett mer hälsosammare liv, men jag ger dem några veckor till så har de flesta tröttnat.

Utdelningarna från NorthWest Healthcare Properties REIT och ETF:n med det långa namnet Calamos Convertible Opportunities and Income Closed Fund har landat på kontot. Båda två delar ut varje månad och ger mig ett stadigt flöde av pengar. Nu väntas inget mer innan lönen kommer i veckan och månadens inköp ska göras. Jag har nästan bestämt mig för vad jag ska köpa, men det är några dagar kvar så jag hinner nog ändra mig en gång till.

Castellum presenterade sin årsrapport i veckan och meddelande att det höjer utdelningen till 5 kr. Det var mer än vad jag trodde det skulle bli, och jag hoppas övriga bolag fortsätter i samma stil. I nästa vecka kommer bl.a. Nordea och NCC med sina rapporter och jag är lite spänd på att se vad utdelningen från NCC blir. Förra året så var utdelningen 3 kr, men det var ett speciellt år eftersom de även delade ut Bonava.

Jag har även gjort en liten uppdatering på sidan Utdelningar. Där finns nu följande graf som visar hur mina utdelningen fördelar sig över året. Som ni kan se så får jag utdelningar varje månad, och de fyra kommande månaderna är de bästa på hela året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar